08 November 2013

menambah kemahiran diri

Salam..
dah agak lama aku tak menulis, nk kata sibuk sangat tak ada la..tp hampir setiap minggu ada aktiviti..kadang bermain dgn anak2 saudara, kadang pergi bersosial(program) dgn kawan2..dan mulai minggu depan pula, aku masuk kelas menjahit anjuran kolej komuniti..kursus jangka pendek, 3 kelas saja..kelas ni ikut jenis jahitan yang kita mahu..sebagai permulaan, aku masuk kelas baju kurung pesak gantung dulu..kalau ikutkan, mak memang reti menjahit, jadi aku pun tahu juga jahitan basic..tp mak aku suruh aku belajar ukur + potong kain cara yang betul..mak aku sbb dah hebat, dah tak perlu nk buat dasar la, pola la semua tu..harap lepas ni boleh la jimat, jahit baju sendiri..tak perlu hantar upah lg (mata mak dh kurang nampak nk menjahit selalu)..

2 comments:

Ujie said...

pasni boleh tayang hasil tangan fadh kat blog la ya..

akak penah amik kursus jait kat swasta lps abis U dulu, tapi tak abis sbb ternyata akak tak minat jait menjait ni. :)

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

haha..akak, saya pn x minat sgt sbenarnye..lg suke design then mak yg akn jahit kn..tp rasa x selesa la bile org laen jahit, jd better blaja n jahit sendiri je la..