30 August 2013

teman sekatil dh kawen.. :')

Salam..
tajuk ni kesinambungan dr post teman sekatil bulan april yang lepas..hehe
sabtu lepas, aini dah selamat bertukar status jd isteri orang..
sepatutnya aku nk pergi awal, tgk aini nikah..tp atas sebab2 yang tak dapat dielakkan, aini dah selamat nikah, baru aku sampai ditemani olyn(bff dr SAAS)..apa pun, thanx jugak dekat olyn yg sanggup teman aku sehari suntuk berjalan..pg tu, walaupun gerak dari kajang agak lewat, tp sampai awal juga la ke kem sg. udang, melaka ..almaklum la, aku kan pemandu berhemah.. ;) 

ok dalam pukul 11 mcm tu sampai rumah pengantin, aku dengan olyn dok melanguk dekat sofa luar sbb aini tak balik dr masjid lg, pergi ziarah mak mertua yg lumpuh dekat homestay dlu..beli aini sampai saja, terus rasa teruja sgt!!kwn jatuh bangun, buat perangai merapu bagai dekat UMT dulu, dh jd isteri orang pn..peluk cium lepas tu terus masuk rumah, tgk aini bersiap tuk majlis bersanding pula..waktu ni mmg seronok sgt dok sembang mcm2, nora pn dtg juga..tak kering gusi dok dgr nora buat lawak..haha..aini yg tgh kena mekap, menahan je drpd nk tergelak sama..kalau kakak ada sama, mesti lg meriah..owh kakak, i miss u~

sementara bersiap tu, tiba2 dapat perkhabaran yg tak berapa baik..ada beg duit yg hilang..mula2 ingat kn beg sedara tu saja yg hilang..bila cek semula, beg duit aini pn hilang juga!!mmg kalut la waktu tu mencari, bila selidik, org dapur ckp ada nampak seseorg keluar mcm terkocoh2 bawa beg yg dicari..yg lelaki terus kena kerahan tenaga pergi pusing taman mencari..sementara tu, baju pengantin dah sampai, majlis tetap kena teruskan..sementara aini salin baju, aku ingat nk makan dulu dgn olyn..bila keluar, eh mana kasut aku??puas mencari, rupanya kasut aku pun kena rembat juga!!haha ini mmg paling aneh la..pertama kali pergi kenduri kasut kena rembat, bukan tertukar..aku memandu pakai kasut tak bertumit, mula2 plan nk tukar pakai wedges, tp takut tertukar senang org sauk, jd ak pakai saja kasut tutp tu..tp mungkin tu yg plg senang tuk lari, jd selamat la kasut yg tak sampai 3 bulan pakai tu..haha

lepas tu, majlis tetap berjalan macam biasa..meriah!! :)


 lepas bersanding bagai, dalam pukul 3, dgn baju pengantin, aini terus pergi buat repot polis..sbb bukan setakat duit yg hilang, tp barang kemas dan macam2 lg..mungkin Allah nk ganti dgn yg lebih baik.. :) selesai buat repot, pergi teman aini buat 'outdoor photoshoot' plak..dan baru aku tahu, dekat masjid tanah ada sawah padi!!haha..padahal dulu aku matriks melaka, tp tak pernah tau pula ada sawah dekat kawasan tu..



selesai semuanya..sebelum balik, lama aku peluk aini..sedih sbb kwn yg sorg ni dah tak boleh jd tempat aku bermanja lg..haha..tp seronok tgk muka aini yg sgt bahagia hari tu..semoga kebahagiaan ni kekal hingga ke syurga..hanya Allah saja yg tau, sayangnya aku pada sahabat yg seorg ini.. :')


5 comments:

Ujie said...

laa..kasut pun nak rembat!

baru2 ni mmg byk dgr kisah org tak dikenali dtg majlis kenduri dan mencuri.

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

hehe..tu la kak ujie..mgu lepas lg dahsyat, hantaran sepupu saya, skincare clarins tu pn le hilang..

Hanis MY said...

its ok ur turn will come...
lorhh blh pulak hilang? ptam!

BUNGA said...

assalamualaikum adik manis :)
akak dtg nak beraya. hehe..
bahaya sungguh skrg ni. sampai kasut pun kena curi. tak apalah, mudah2an Allah ganti dgn yg lbh elok yer..

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

Dr. Hanis, saya ok je, cume kdg rimas org dok tanya2..n kdg boring xle kacau geng sbb sume dh tukar status..hehe

kak bunga, waalaikumussalam..raya dh abes la kak..hehe..itulah, semoga diganti dgn yg lbh baek.. :)