27 June 2013

WeChat dan teman rapat :)

Assalamualaikum..
hari jumaat lepas secara tak sengaja aku terjumpa wechat untuk s40 di ovi(nokia store)..
(aku guna telefon nokia x3-02 saja, peranti s40, bukan android atau iOS)
semuanya sebab twitter yg entah kenapa bermasalah, 
yg buat aku remove  dan terpaksa install  semula..
dan bila aku tgk dekat ovi, rupanya wechat dan line dh ada juga..
alang2 dh ada kn, aku pun install la walaupun mcm tak tahu nk guna sgt..haha
dan dengan serta merta lepas install, kwn sebilik aku terus add..
tau tak kenapa aku teruja sgt, sbb aku dh terputus hubungan dgn diorg!!
sbb no kwn2 kebanyakkan aku simpan dalam fon sony yg pecah dulu..
lepas tu gatal pergi delete fb senyap2 kan..nama fb diorg pn aku lupa..
dan hari isnin lepas, dapat berhubung semula dgn patty..
dia pulak lg la lawak, fon jatuh dlm jamban, dia ckp dia cuba cari aku kt fb tp tak jumpa..
dan tau2 saja patty cakap zana nk kawen sabtu ni..zana pun cuba cari aku..
kalau ikutkan, zana yg satu2nya aku ada no dia..
tp beberapa bulan lepas aku cuba telefon tak dapat..
dia tukar no, dia tanya no aku dekat patty pulak, tak ada juga no. aku..
nasib baik la ada maya..dapat la kitorg semua berhubung semula..haha
lg satu hal, x3 aku yg touch & type tu dah tak boleh nk touch sgt..
taip mesej boleh la, bila nk hantar, kena tekan kt skrin..
sehari entah berapa puluh kali aku ketuk skrin telefon tu..
jd bila dh ada wechat ni, dan berjaya hasut zed ngn fiq juga..
boleh la aku sembang guna 'walkie-talkie' tu saja..senang sikit..haha
sesungguhnya wechat ni berjaya merapatkan semula hubungan dgn teman2 rapat..
tp ada juga, yg walau ada bermacam cara tuk berhubung pun..
tetap pilih tuk menjauh~ :')

"kalau hati dekat, jauh beribu batu sekalipun, tiada sistem komunikasi yg canggih pun, tetap akan cuba berutus surat..
tp kalau hati jauh, ada sistem komunikasi yg canggih tuk berhubung, tetap akan memilih tuk tidak peduli.."





2 comments:

Ujie said...

We chat tu tak sama mcm whatsapp?
Blm try lg..

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

lebih kurang je..tp lg sng nk hantar voice note..ala2 mcm sembang ngn kawan kt sebelah je..