22 May 2012

sudah 40 tahun!! =D

Salam..
pada 20 Mei 2012 yg lepas genap 40 tahun mak dan bapak berkahwin.. <3
sempena dgn ulg tahun perkahwinan ini, semua adk beradik berhimpun tuk meraikan mak dan bapak.. =) majlis dimulakan dgn bacaan yassin dan doa selamat oleh semua anak2, menantu2 dan cucu2 yg dh pandai mengaji..hehe 


kebetulan lepas habis baca yassin dh masuk waktu zuhur..jadi terus je solat zuhur berjemaah..cucu2 yg kecil lg main sama2 dekat laman rumah..



sudah solat, perut pn berbunyi2 jadi masa tuk menjamu selera pula..menu hari tu ada kari udang galah, udang celup tepung, pari bakar dan air asam, masak lemak tempoyak tulang, sup daging, kebab salmon, rendang ayam, ketam bercili, sata, kek coklat, rojak buah, bengkang nenas, tart keju..menu disediakan oleh anak2 dan menantu2..mak ckp tak buat apa2 tp tetap nk buat bengkang..hehe


bila perut pn dh kenyang, masa tuk cucu2 pula duat persembahan..nk baca yassin tuk tokwan  dan opah tak reti lg, jadi diorang nyanyi ramai2..hehe

pentas kecil..hehe (video nnt cuba muat naik)
dh puas bersuka ria jadi kami adik-beradik buat kejutan dekat mak dan bapak..bg hadiah sepersalinan lengkap sedondon..sebabkan sebelum ni mmg tak pernah ada apa2 sambutan ulg tahun perkahwinan mak dan bapak, jadi mak dgn bapak mmg tak sangka la..hehe

40 tahun susah senang bersama :')
lepas dapat hadiah, ingatkan nk buat acara potong kek tuk mak dan bapak..tp almaklum cucu ramai..berebut dgn diorg pula..mak je dapat pegang pisau, bapak lansung tak ada peluang nk menyelit..haha


sekejap saja kek coklat ni dah licin..hehe..bapak teruja nk tgk hadiah yg ank2 bagi, selalu anak2 bg duit @ baju saja, kali ni mmg rancang adik-beradik tuk dapatkan sepersalinan lengkap dr hujung rambut sampai hujung kaki..hehe


sementara tokwan dgn opah buka hadiah, cucu2 main dekat luar..kalau diorg ada sama dekat dalam, alamat diorg la yg rasmi dulu kasut beg tangan dll..haha..

kak inah pn leka tlg buatkan..haha
kebetulan kak jan pn ada beli kek juga tp tak ambil lg, jadi kali kedua ni dpat la mak dgn bapak merasa potong kek sama2..itu pn tetap ade cucu yg menyelit dekat tengah2 juga..haha


lepas asar adalah acara bebas..ada yg sambung makan, ada yg sambung main..ada yg sibuk bergosip..mcm tu la ragam setiap kali keluarga besar ni berkumpul.. =)

p/s:malam tu mak dgn bapak ckp bnyk susah dr senang sepanjang 40 tahun ni, lega sekarang anak2 semua dh berjaya..tgl nk kahwinkan dua org anak gadis saja lg.. :')

7 comments:

Ujie said...

Alhamdulillah..suka dgr cite bahagia gini.

Akak tak smpt nk buat utk mak bapak akak. Bila akak dh mampu, bapak meninggal. sikit terkilan.

NOOR FATIN said...

alhamdulillah seronok baca fadh. ini la kebahagiaan sebuah keluarga yang patut dicontohi. ;)

aku xpenah lg buat mcm ni. yela xkeje lg kan. insyallah dah keje nti nak la buat mcm ni ;)

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

kak ujie-tu la mak ckp nk buat tahun ni..takut xsempat merasa dgn ank2 10 tahun lg..sayu je dgr waktu tu.. :')

fatin-dlm bahagia ada duka..tp cuba usahakn yg terbaek juga.. =)

☻UsaGi NaNa☻ said...

oh! ak terlepas aniversari parents ak.wt cm ko pon okeh gak.huhuhu~

semoga kekal hingga akhir hayat & sht selalu!!! lama tuh 40thn..hebaq! contoh terbaik!!!

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

ni 1st time celebrate nana..hehe
tu la org dlu2 hebaq kn..*kagum*

~~oOpEt~~ said...

meriahnya fadh.. aku tumpang gembira :) tetiba aku rindu arwah abah aku :'(

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

mcm nk pecah umh pet stp kali berkumpul..bapak ak ckp KECAH 1.0..haha
sabar ek pet, doakan arwah tenang kt sana.. =)