13 May 2012

salmon for lunch =)

salam..
hari ini saja makan menu barat sebagai makan tgh hari..salmon dgn salad kentang..
bapak mmg agak suka salmon tp sbb mahal, sgt jarang la beli..
kebetulan semalam pergi tesco tgk salmon murah berbanding selalu..
jd bapak beli 2 keping (lbh kurang 0.5 kg) tuk mkn 4 org..hehe
mak tanya aku nk buat masak apa salmon ni, mmg bab masak pelik2 aku yg buat..
tgh hari td aku pn pergi cari lemon, mayonis dgn oregano dekat tesco lg..
balik rumah cepat2 sedia kn makanan tuk mkn tgh hari..
nasib baik menu barat ni selalunye ringkas2 saja..tak perlu kelaparan tunggu siap masak..
jadi inilah hasil masakan serba ringkas tuk hari ini..



p/s:nasib baek mak boleh telan..haha

p/s/s:resepi ada dekat kuntum dapur eksperimen.. =)

6 comments:

AniesF said...

dap nye fadh..aku lama da xmasak2 ni. huhu.. nk kawin, tp lupa da cmne nk masak weh! sian laki aku nnt.haha

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

hehe..ak pn skrg dh mkin jarang msuk dapur..sbb weekend je ade kenduri..
weekdays plak mak ak dh siap msak..
mgu nie jer mmg free..hehe

p/s:nnt ak bg ko rajin masak blek.. =p

NOOR FATIN said...

aku pnya la elak xnak tgk gmbr ni kat fb sbb tgh puasa sbb gmbr ni nmpk sedap sgt, tertengok jugak kat blog. wahhahaa

apa2 pnn nantikan salad kentang versi akuu nnti yeeeeeeeee. ahakss!! ;D

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

haha..ampun fatin ampun..
laen kali ak wt tajuk 'jgn bace jika anda puasa'.. =p
cepat2 wt..dh buat sila review..hehe

Ujie said...

weh..pandainya cik adik ni msk salmon! sbb akak tak pandai tau..

*akak suka masak mknn barat, sbb ringkas..

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

ha'a same la ngn saye..
+ klau saye msak western food, adk-brdk saye xbole compare ngn masakan mak saye..hehe
sbenarnye salmon tu bru 1st tme masak..