16 March 2012

seefood review =)

salam..
malam semalam aku pergi tgk SeeFood dgn kak epah dan kak da sekeluarga..
kitorg semua pergi tgk dekat Alamanda, Putrajaya sbb dekat kajang x tayang..huhu
tiket pukul 8.30, jadi agak kelam-kabut juga la balik dr kerja bersiap..
ok malas nak merepek panjang2 jadi meh nak cerita pendapat aku pasal cerita ni.. =)


Animasi
warna yg sangat2 cantik, boleh buat kanak2 rasa teruja..lukisan pn cantik jugak..terutama untuk babak dekat tepi pantai..gambar kelapa, sawah padi dan air nampak macam sgt real..tp pergerakan manusia agak kaku..mgkin xcukup pengalaman lg..huhu..


Penceritaan
jalan cerita keseluruhan agak menarik..tapi....pengolahan babak agak mendatar..permulaan cerita meleret dan lama(hampir 1 jam), mgkin sbb ayat yg digunakan terasa mcm bahasa karangan kertas bi..yg dewasa akn terasa bosan sikit, yg kanak2 pula terpinga2 sbb x paham..bila dh masuk babak julius naik ke darat baru cerita agak laju, dan banyak aksi..lawak cerita ni pn agak mudah d fahami(tp hakim x paham pn.. T.T)..yg bukan lawak bodoh ntah apa2..huhu..x adil kalau nk banding cerita nie dgn animasi luar negara, jadik aku banding kn dgn upin dan ipin..mmg upin dan ipin lg menarik la cara penceritaan, skrip, dan penukaran babak..


Lagu
ok selalu kalau cerita animasi penuh dgn lagu2 yg sesuai dgn sesuatu babak..tapi.........ak x terasa aku ada perasan apa2 lagu dlm cerita ni..pendek kata, senang cerita, mmg x ada lagu lansung la..huhu


rasanya itu shj komen aku tentang cerita ni..walau cerita ni mungkin x setanding cerita2 animasi dr US @ Jepun, tp ak rasa xrugi pn kita rakyat malaysia bg sokongan untuk cerita2 animasi dr malaysia yg semakin berkualiti drpd tgk wayang filem2 malaysia yg x berkualiti dan buat pengarah2 dekat malaysia ni perasan bagus tp cerita masih d takuk lama.. =)


nak tau cerita SeeFood??pergi la tgk sendiri.. ;)

5 comments:

Ujie said...

Oh..tengok tajuk ingatkn mknn laut..^_^

NOOR FATIN said...

filem rupanya. mmg xleh tengok la sbb pawagam kat sini jauhh. jauhh. wuwuwu..

nasib baik bukan cerita hantuu.. :)

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

kak ujie-hehe xla..nie cite animasi malaysia yg dok iklan kt tv 2..

fatin-pawagam biase mmg xmaen kot..ak pn kne g sampai putrajaya nk tgk..

☻UsaGi NaNa☻ said...

huhuh..nt ckup bln ak nk tgk la..huhuhu~

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

nnt cukup bulan??err ade ag ke klau nk tgu ckup bulan??