28 March 2012

bermalam bersama lelaki??

salam..
tak tau la kenapa tp aku suka sgt buat tajuk yg mcm soalan cepuemas..haha
ok isu minggu ini adalah pasal bermalam bersama lelaki..haaaaa~
sbenarnya isu ni timbul bila ada kwn2 yg cadangkan tuk buat gathering..
bukan setakat gathering yg makan2 sekejap, tp perlu bermalam..
tp korg jangan la fikir tidur 1 bilik lelaki dan perempuan..malampau mcm tu..
aku mmg tak gemar tuk ikut aktiviti yg mcm ni, wlaupn kata boleh jaga batas..
tp bg aku tetap tak manis tuk lelaki dan perempuan yg semuanya bujang..
tuk pergi bercuti bersama2, kalau tak ada keperluan yg mendesak..
lain la klau ade jemputan kenduri yg jauh ke, @ program ilmiah ke..
ada pula yg kata hidup ni penuh cabaran so kena la terbuka sikit..
so what if this life is challenging??
is that mean we can easily forget bout the barrier between ajnabi??
is that mean those who are trying to put some precaution is narrow minded person??
kenapa perlu jaga batas, ikut cakap mak bapak waktu zaman sekolah shj??
smpai d persendakan sesiapa yg tak mahu ikut aktiviti bermalam..
mungkin perlu sediakan borang persetujuan ibu bapa mcm lawatan sekolah la hape..
dh banyak aktiviti yg aku ikut, yg aku join..yg katanye menjaga batas..
tp hakikatnya, sgt la selamba bertepuk tampar lelaki perempuan..
kalau d tegur ckp ini bukan usrah..wth??
kadang2 aku rasa, lebih senang keluar dgn kawan2 yg bukan islam yg sgt berhati2..
takut ada tersentuh sensitiviti org islam, drpd keluar dgn kawan2 seagama..
yg sgt memperlekehkan agama islam sendiri..hrmmmm~


p/s:zaman bekerja bole jd sgt mencabar, kalau x berjaya kuatkan pasak.. 

6 comments:

NOOR FATIN said...

mak dan abah aku walau kawan pmpuan pn dia xbagi. haha seingat aku la aku xpenah tido umah kawan2 dari kecik2, melainkan jiran sblh rumah, tu pn jiran, kalau bkan jiran dia mmg xbagi.

tu aku rasa aku tarik diri siap2 kalau pi gath kena bermalam..

xpayah tanya mak ayah aku pn aku tau jawapan dia tidak. haha

bukan mengongkong tapi itu utk kebaikan :)

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

parent ak stil bg klau perempuan tp.....
kne tgk jgak jnis yg mcm mne..
n untuk ape..
mcm tym ak ade interview dekat kulai dlu..
xde sedara mara kt sane..so ak tido umh eita..
n yg bru nie ak g kenduri kwn ak, tido umh bff ak..
tp 2 2 tido umh keluarga..bkn umh bujang..

Hanis MY said...

yg ptg pandai jg diri Dan pandai pilih kawan... take care

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

eh Pn Hanis komen blog sye.. *excited*
hehehe
yup jge diri 2..
tp rmai igt bile nk jge diri, xboleh bersosial lnsg @ xkn boleh hadapi 'hidup penuh dugaan'..
hahaha

AniesF said...

yup2..setuju ngan mama hanis! *xle panggil miss hanis da :p
aku rasa aku tau situasi yg ko citekan ni. hehe..
okla, cuba kite amek contoh kes student2 yg blaja oversea eh. kan biase derang lau cuti g jejalan ramai2 kan n utk jimat kos stay sewa 1 rumah cmtu or stay umah mmber2 laki/pmpuan.. so, pendek cite cmtula..pandai jaga diri
*tp lau dpt elak benda2 cmtu elakkan la ;)

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

xtau la org laen, tp dr yg ak observed kakak ak yg stay kt UK,
jarang sgt2 klau berjalan laki perempuan..
klau campur, akn ade jgak geng2 PhD yg dh kawen..
n bkn la mmg wt xtvt stakat tuk maen2..

p/s:kite dlu pn berjalan jgak tp ntah, zman U laen kot perangai~