12 March 2012

baju pengantin vs baju pengapit..

salam..
hari ni aku nak cerita pasal baju kahwin idaman kalbu aku..
bukan sbb aku dah nak kahwin..bukan dalam masa setahun ni..
tp sbb semalam selongkar almari dan jumpa baju kahwin mak..
tgk baju tu plak masih elok, jadi teruja la nak mencuba..
dan percaya @ tidak, aku yang plg kurus ni pn ngam2 je pkai baju tu..
tp kalau tgk gambar kahwin mak dgn bapak, longgar je mak pakai..huhu
dan baju tu sebenarnye dh 40tahun usia nye..mak mmg jaga supaya tak rosak..
aku dr dulu lg mmg suka sgt tgk baju tenun songket bunga tabur..
mcm rasa klasik sgt kalau kahwin pakai baju mcm tu..
jadi aku pn tangkap gambar, dan tunjuk dekat zed, yg asyik ckp nk jadi pengapit ak..
dia mcm xpercaya ak nk pakai baju seringkas baju kebaya lama mak aku tu..
tp mmg itulah yg ak bgtau dia dr dulu lg..cuma dia yg xpercaya..huhu
agak2 la kalau aku buat betul2 baju kahwin mcm tu, apa yg pengapit aku nak pakai ye??
akn terjadi ke kes baju pengapit lebih vouge dr baju pengantin??
xboleh ke pengapit pakai baju biasa2 shj mcm baju pergi mkn kenduri kwn2??
huhuhuhuhuhuhu





2 comments:

Ujie said...

pengapit biasa pakai baju yg biasa2 je kan? yg biasa akak tengoklah. cuma kena sedondon.

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

akak, pengapit mmg pakai baju biasa klau compare dgn pengantin..tp 'biasa' sekarang lg vouge dr pengantin dulu2..huhu